Hey Joe, Welcome Back!
A recent CNN article said that a new study from the American Journal of Clinical Nutrition shows that “healthy women who drank upwards of six cups of coffee per day were no more likely than abstainers to develop high blood pressure over the next decade.” For the men studied, “the risk of high blood pressure did not significantly increase or decrease, regardless of how much coffee they drank each day. However, men who abstained did have a lower risk than any coffee drinkers.”

This study may help ease concerns for some people who experience short-term raises in blood pressure from the caffeine in coffee. The lead author of the study, Dr. Cuno S.P.M. Uiterwaal, said that “studies have failed to show that [coffee drinking] actually raises the risk of heart disease in healthy people.”
You can leave a response, or trackback from your own site.




March 24th, 2007 at 4:42 am
thanks for inviting me here.!
April 16th, 2007 at 5:05 pm
Hi there,
I have read your blog and you have a very good post and blog. I certainly agree with your blog articles or should I say issue you are discussing. In fact, you should add more articles with regards to your subject more often so that I can come visiting to your blog.
How often do you find new and research stuff? Are there any opportunities that I can contribute to your blog. I believe other blog readers would love to read more related stuff. This way, your PR rank for this blog will raise if more visitors are coming.
Keep up the good work!
Eddy
Drop by at Vitamin Supplements Tips for more details.
May 7th, 2007 at 7:21 am
WE all have to take better care of our selfs….this will reflect on us a little but on our kids it will have a deeper impact
May 29th, 2008 at 3:42 pm
[...] Hey Joe, Welcome Back! “These Are a Few of My Favorite Things” [...]
May 29th, 2008 at 7:55 pm
[...] Hey Joe, Welcome Back! “These Are a Few of My Favorite Things” [...]